Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Wiadukt na Chełmżyńskiej nabiera kształtów

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Nokia Solutions&Networks

Data publikacji:
13-07-2025
Ostatnia modyfikacja:
10-07-2025
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
inf. pras. UM Warszawa

Podziel się ze znajomymi:

Na ul. Chełmżyńskiej zakończyło się dziś betonowanie wiaduktu nad linią kolejową. W kolejnym etapie na płycie, która powstała, znajdzie się jezdnia, chodniki i droga rowerowa. Po zakończeniu prac, czyli jeszcze w tym roku, wiadukt zapewni bezkolizyjny i bezpieczny przejazd nad linią kolejową Warszawa Zachodnia – Terespol.

Deszczowa pogoda w ostatnich dniach nie zakłóciła betonowania wiaduktu w Rembertowie. Przy dobrej organizacji robót taka aura nie przeszkadza. Po zakończeniu betonowania lekki deszcz jest nawet pomocny, ponieważ ogranicza zbyt szybkie wysychanie wierzchniej warstwy betonu i nie dochodzi wtedy do spękań.

– Wiadukt nad linią kolejową przy Chełmżyńskiej nabiera kształtów. To jedna z najważniejszych inwestycji, na którą czekają mieszkańcy Rembertowa. Prace ruszyły zaledwie rok temu, a za nami już kolejny etap – zalewanie betonem stalowej konstrukcji. I nie straszna nam pogoda – betonowanie odbyło się mimo niekorzystnej aury. Prace mają zakończyć się jeszcze w tym roku, a nowy wiadukt poprawi przede wszystkim komfort komunikacji w dzielnicy – mówi Rafał Trzaskowski, prezydent m. st. Warszawy.

Wiadukt dostępny dla wszystkich

Dobre tempo prac pozwala sądzić, że inwestycja zostanie oddana do użytku jeszcze przed końcem 2025 roku. Na jego czterech potężnych podporach powstała stalowa konstrukcja, która właśnie zalana została betonem.

Do zabetonowania wiaduktu wykorzystanych zostało 750 m3 betonu (ok. 1725 ton) a to oznacza 94 samochody z mieszarką bębnową (tzw. gruszek). Operacja trwała kilkanaście godzin. To kluczowy etap budowy – na płycie, która właśnie powstaje, znajdzie się jezdnia, chodniki i droga rowerowa. Równocześnie przy konstrukcji trwa budowa wind, schodów i pochylni, bo wiadukt ma być dostępny dla wszystkich. Rosną też nasypy na dojazdach do wiaduktu i zabezpieczające je mury oporowe.

Przebudowywane są także okoliczne drogi – od poniedziałku, 7 lipca, kierowcy korzystają już z nowego ronda, które powstało na ul. Chełmżyńskiej.

Będzie bezpieczniej

Wiadukt będzie częścią nowej drogi o długości 700 m, która połączy skrzyżowanie ul. Chełmżyńskiej ze Stelmachów po południowej stronie linii kolejowej z rondem na skrzyżowaniu z ul. Chełmżyńską od strony północnej.

Wiadukt poprawi komfort komunikacji i bezpieczeństwo zarówno kierowców, pieszych jak i rowerzystów przemieszczających się przez tę część miasta. Średnio na dobę przez linię kolejową przejeżdża tu w obydwu kierunkach ponad 7 tysięcy pojazdów. Często zamykane szlabany utrudniają ruch pieszy, rowerowy i samochodowy w okolicy. Po otwarciu wiaduktu przejazd w poziomie szyn przejdzie do historii – funkcjonujący przejazd kolejowy na ul. Chełmżyńskiej zostanie zlikwidowany.

Na wiadukcie o długości 140 m powstanie jezdnia z jednym pasem ruchu w każdym kierunku. Po wschodniej stronie znajdą się chodnik i ścieżka rowerowa, a po zachodniej chodnik. Przy wiadukcie przewidziano również pochylnię, schody oraz windy dla osób z niepełnosprawnościami. Na północnym dojeździe powstanie zatoka autobusowa z przystankiem.

Kolej na tunel

Ale to nie koniec dobrych wiadomości dla Rembertowa. Trwają przygotowania do podpisania umowy z konsorcjum firm Intop SA i Intop Warszawa Sp. z o.o. na budowę tunelu w ul. Marsa. Prace w terenie mają się rozpocząć jeszcze w tym roku.

Inwestycja na Chełmżyńskiej realizowana jest wspólnie przez Stołeczny Zarząd Rozbudowy Miasta i PKP Polskie Linie Kolejowe SA. Wykonawcą prac budowlanych jest firma Intop Warszawa, a całkowity koszt wynosi około 68,5 mln zł.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Nokia Solutions&Networks

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Silny apel branży kolejowej do Unii Europejskiej

Prawo i polityka

PKP PLK: Jak działa PUN?

Tabor i technika

PKP PLK: Jak działa PUN?

PKP PLK 11 lipca 2025

PLK odbudują krótką linię 780 w rejonie Zawidowa

Infrastruktura

Estończycy chcą jeździć 160 km/h. Problemem przepisy

Infrastruktura

Estończycy chcą jeździć 160 km/h. Problemem przepisy

Przemysław Jezierski 12 lipca 2025

Zobacz również:

Silny apel branży kolejowej do Unii Europejskiej

Prawo i polityka

PKP PLK: Jak działa PUN?

Tabor i technika

PKP PLK: Jak działa PUN?

PKP PLK 11 lipca 2025

PLK odbudują krótką linię 780 w rejonie Zawidowa

Infrastruktura

Estończycy chcą jeździć 160 km/h. Problemem przepisy

Infrastruktura

Estończycy chcą jeździć 160 km/h. Problemem przepisy

Przemysław Jezierski 12 lipca 2025

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5